Regulamin sklepu internetowego
I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego, prowadzonego przez [nazwa firmy], z siedzibą w [adres], wpisaną do rejestru przedsiębiorców pod numerem [numer], posiadającą numer identyfikacji podatkowej [NIP] i numer REGON [REGON], zwanej dalej Sprzedawcą.
- Sklep internetowy umożliwia zakup towarów oferowanych przez Sprzedawcę za pośrednictwem strony internetowej [adres strony], zwanej dalej Sklepem.
- Klientem Sklepu jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonuje zakupu w Sklepie, zwana dalej Klientem.
- Klient może korzystać ze Sklepu po założeniu konta na stronie Sklepu lub bez rejestracji, podając jedynie niezbędne dane do realizacji zamówienia.
- Aby dokonać zakupu w Sklepie, Klient musi mieć ukończone 18 lat i posiadać pełną zdolność do czynności prawnych.
- Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, za wyjątkiem przerw technicznych lub awarii uniemożliwiających korzystanie ze Sklepu.
- Wszystkie ceny towarów podane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Ceny nie obejmują kosztów dostawy, które są podawane przy składaniu zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów bez uprzedniego powiadomienia Klientów, z zastrzeżeniem, że zmiana cen nie dotyczy zamówień już złożonych.
II. Warunki zawierania i realizacji umowy sprzedaży
- Aby złożyć zamówienie w Sklepie, Klient musi wybrać towar z oferty Sklepu, określić ilość i sposób dostawy oraz dokonać płatności za zamówienie.
- Zamówienie jest składane poprzez wypełnienie formularza zamówienia na stronie Sklepu i potwierdzenie jego wysłania.
- Po złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia przez Sklep oraz informacją o jego statusie.
- Umowa sprzedaży między Sprzedawcą a Klientem zostaje zawarta w momencie wysłania przez Sprzedawcę wiadomości e-mail z potwierdzeniem realizacji zamówienia.
- Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia towaru bez wad, zgodnego z zamówieniem i opisem na stronie Sklepu.
- Sprzedawca zobowiązuje się do wysłania towaru w terminie podanym na stronie Sklepu przy wyborze sposobu dostawy, licząc od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
- Towar jest dostarczany za pośrednictwem firmy kurierskiej lub Poczty Polskiej na adres wskazany przez Klienta przy składaniu zamówienia.
- Wraz z towarem Klient otrzymuje dowód zakupu (paragon lub fakturę) oraz instrukcję obsługi lub inne dokumenty wymagane prawem.
III. Prawo odstąpienia od umowy
- Klient ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w formie pisemnego oświadczenia, wysłanego na adres [adres e-mail] lub [adres pocztowy] Sprzedawcy.
- Klient może skorzystać z wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy, dostępnego na stronie Sklepu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Klient zwraca towar na własny koszt i ryzyko na adres [adres zwrotu] Sprzedawcy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.
- Towar zwracany przez Klienta powinien być kompletny, nieuszkodzony i nie nosić śladów użytkowania, a także być zapakowany w oryginalne opakowanie lub inne odpowiednie opakowanie zapewniające ochronę towaru podczas transportu.
- Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostawy towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sklep), niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w przypadkach określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, tj. m.in. gdy przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; gdy przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia; gdy przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; gdy przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; gdy przedmiotem świadczenia są gazety, periodyki lub czasopisma.
IV. Reklamacje i gwarancje
- Sprzedawca odpowiada za wady towaru na podstawie przepisów kodeksu cywilnego, w szczególności art. 556-576.
- W przypadku stwierdzenia wady towar